Tytuły

Czasem odnajduję je w fragmencie książki lub wiersza, zasłyszanej wypowiedzi, kazaniu. Uważnie słucham, co mówią dzieci. Kryją się w powiedzeniach, pojedynczych rzeczownikach, nazwach świąt lub tradycji, miejsc. Czasem są to gotowe sformułowania, innym razem wymagające obróbki zaczyny. Zwerbalizowane światy, które czepiają się mnie i nie opuszczają, póki ich nie wymaluję.

W Pracowni

Nigdy nie myślałam, że będę pejzażystką. Krajobrazy wydawały mi się nudne, trywialne i ciche. Już w martwych naturach, które wisiały na wszystkich ścianach mojego domu odnajdowałam więcej ruchu. Tak się jednak stało, że pewnego dnia wyszłam w plener i malując poczułam prawdziwą wolność. W tej wolności i spotkaniu z krajobrazem do dziś  odnajduję impuls do tworzenia.

Plenery

"Moment podstawowej kreacji jest strasznie trudny, a potem dzieją się już tylko dziesiątki rzeczy technicznych."

F.Starowieyski

Lata temu, w lutym 2014 zdecydowałam, że jeśli będę malować, to tylko w plenerze. I że zimą właśnie. Od tego czasu podążam za tym postanowieniem, mimo zmarzniętych dłoni i chęci pozostania w ciepłej pościeli o wschodzie słońca.

Cykl obrazów Dni Świąteczne

2014 - .

Cykl obrazów to efekt obserwacji tego, co pozostaje po świętowaniu lub wynika w jego trakcie jako efekt uboczny. Zawiera obrazy przedstawiające religijne i świeckie świętowanie, które inspirują mnie jako zjawiska socjologiczne. Dlatego głównym tematem tych prac jest postać ludzka, zestawiona z krajobrazem.

Obrona projektu magisterskiego na wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie dobiegła końca! czerwiec 2019

Realizacja projektu "Sad" trwała ponad trzy lata, jej efektem są dwie prace - instalacja graficzna oraz rzeźbiarska. Podejmują one temat wysiedleń łemkowskich, oraz dokumentują przemijanie krajobrazu. Obydwie prace realizowane były w pierwszym etapie w wioskach w Beskidzie Niskim, następnie efekty pracy zostały przetworzone i zredukowane do minimalistycznej w wyrazie instalacji. 

"Na Północ" wystawa poplenerowa obrazów z Kanady i Alaski w Defabryce, marzec - maj 2019

Wystawa "Na Północ" to zawarta na płótnach historia doświadczenia podróży w głąb surowego krajobrazu. Czas od czerwca do września 2018 roku spędziłam na północy Kanady i na Alasce tworząc powidoki pejzaży. Efekty pracy w plenerze można zobaczyć w Warszawskiej Defabryce. Finisaż i oprowadzanie - 18 maja 2019. 

Międzynarodowy Plener Malarski "Opolskie Impresje - w Roku Stanisława Moniuszki AD. 2019" styczeń 2019

10 dni pełnych pracy, i odkrywania Opolszczyzny. Styczniowa pogoda nie rozpieszczała, ale co dzień wsiadałam w samochód i szukałam, co dobrego spotka mnie w okolicach. Gospodarze hotelu De Silva zaprosili 25 artystów i przystosowali sale konferencyjne na pracownie malarskie.

 

Obrazy z pleneru Kanada - Alaska 2018 przypłynęły do pracowni w Podkowie Leśnej 

Od czerwca do września 2018 roku miałam okazję notować surowe północne krajobrazy na płótnie. Ponad 20 tysięcy kilometrów z Vancouver przez Yukon, Northwest Territories na Alaskę przejechaliśmy samochodem, który przerobiliśmy na pracownię malarską. Podczas pracy w plenerze oddawałam się tworzeniu powidoków pejzaży i historii, które odczytałam jako najbardziej unikalne dla dzikiej północy. Płótna po dwumiesięcznej podróży przez ocean szczęśliwie przypłynęły do mojej pracowni w Podkowie Leśnej. W marcu 2019 roku planuję pierwszą wystawę prac, które powstały na plenerze. 

Projekt SAD wymiar 5 x 5.5 x 1 metr  grudzień 2018

Wysiedlona wieś łemkowska, Górny Regietów, Beskid Niski

Od kilku lat poszukuję formy na wyrażenie uczuć towarzyszących mi przy wędrówkach przez opuszczone wsie łemkowskie w Beskidzie Niskim. Problem wykorzenienia i odebrania gruntów mieszkańcom zakorzenionym na tym skrawku ziemi przedstawiam pochylając się nad niemym świadkiem - drzewie owocowym z przydomowego sadu.